Josanne in Sydney

A journey is best measured in friends, rather than miles...

Lieve allemaal!

Mijn laatste dag in Sydney is aangebroken... de tijd is zo snel gegaan! En helemaal als ik me bedenk hoeveel dingen ik heb gedaan en gezien in enkel 6 maanden...

Het leven als exchange student was top. Ik voelde me weer vollop in het hart van mijn studententijd met elke week feestjes, nieuwe vrienden maken, met z'n allen studeren in de bibliotheek, college skippen voor een gratis bbq en met studieboeken naar het strand. Je leeft het leven zo intens!

Niet anders was de trip door Australie en Nieuw Zeeland. De reis begon langs de oostkust van Australie (Queensland) met elf vrienden, twee auto's, vier tentjes en 30 graden. Cape Tribulation was onze eerste stop waar weinig toeristen waren en we een heel strand of ‘waterhole’ voor ons alleen hadden. Het slapen in een tent was wel even wennen, mijn vrienden schijnen het allemaal prima te vinden om (zonder matje) op de grond te slapen. Uiteindelijk heb ik het ook veertien nachten volgehouden! Toen op naar het over toeristische Cairns. Hier hebben we een trip naar de Great Barrier Reef gedaan waar we hebben gesnorkeld en gedoken. Was super om zoveel mooie, gekleurde en enorme vissen te zien en natuurlijk het koraal, wat een soort sprookjeswereld is. Verder zijn we een dag in de bergen geweest om vervolgens weer op het strand te liggen op Magnetic Island. Dit is een van mijn favorieten van de trip, omdat het ook nog niet zo mega toeristisch is en heel erg mooi (zie foto’s). Zoals iedereen die langs de oostkust van Australie reist, hebben we met de hele groep een zeiltocht langs de Whitsunday Islands gemaakt. White Haven Beach, een van de witste stranden van het Zuidelijk halfrond en heel populair (dus vol met mensen), was een van de stops. De andere standaardtrip, Fraser Island, was wat minder relaxed. Met z’n elven in een gehuurde jeep over het strand rijden (Fraser Island is een eiland wat alleen maar uit zand bestaat) en het eiland verkennen. Dit klinkt op zich top, maar het weer werkte niet zo mee. Het was de bedoeling om te overnachten op campingplaatsen langs het strand. ‘s Avonds toen we de tenten opzetten waaide het hard en ook begon het te regenen. Dit betekende dat we met z’n elven in de jeep hebben gegeten en gedronken totdat we gingen slapen (party ;-)). In de nacht bleek dat de tenten die we van de organisatie hadden gehuurd niet echt bestand waren tegen de harde wind en regen… dus, de buitenste laag van de tent waaide weg (van sommigen de gehele tent) en het regende niet alleen buiten, maar ook in de tent. En het goede nieuws was ook nog… we bleven twee nachten! Gelukkig hadden we al tien dagen ervaring met kamperen en de luxe die het met zich meebrengt! Als afsluiter naar Brisbane, Nimbin (hippie dorp met als populairste en enige activiteit: blowen) en Byron Bay.

Vanuit Brisbane vlogen verschillende mensen naar huis (in Sydney of Europa) of naar een volgende bestemming. Ik ging samen met drie vrienden van de trip door naar Christchurch, Nieuw Zeeland (3 graden). In 13 dagen hebben we het hele zuid eiland doorgereisd en een heleboel mooie dingen gezien. Fjorden, bergen, strand, gletschers, watervallen, heuvels (groen, geel, bruin en paars), ijs sneeuw en schapen is een goede samenvatting van wat we hebben gezien. Wat we nu met een auto hebben gedaan zou ik graag een keer willen zien vanuit een vliegtuig of helikopter, er zijn zoveel verschillende landschappen te zien in een vierkante kilometer!

Na deze maand reizen is het heerlijk om weer thuis te zijn in Sydney, hoewel de stad niet hetzelfde is zonder al mijn vrienden. Ik ga nog even genieten van mijn laatste uurtjes in de stad en dan stap ik morgen in het vliegtuig naar huis!

Dankjulliewel voor alle support de laatste 6 maanden!Hoop jullie allemaal snel weer te zien.

Veel liefs,

Josanne

Reacties

Reacties

Ils

Jooos!!!
Zo bizar dat je tijd in aussie alweer voorbij is!
Nou je crib in t leidsche wacht op je. Er is niks veranderd thuis dus ik hoop dat je snel kan weer kan wennen!
Goede reis! en tot snel :)

Emma

Hey liefie, heel veel zin in jouw thuiskomst!

Mink

Hoogstwaarschijnlijk lees je dit pas nadat we elkaar hebben gezien! Ontzettend leuk dat je weer terugkomt :) En ondanks de fantastische verhalen die je gedurende je verblijf hebt geschreven, moeten we maar snel een date plannen zodat je me alles 'real-life' (nog een x) kan vertellen! Goede reis Joos! Kus

Steef

Wat een mooi verhaal weer! Zo gek dat je alweer bijna terug bent... Goede reis, zie je snel!

xx steef

Max

Lief! Krijg helemaal kippenvel als ik het lees! Super! Zin je snel weer ns te zien! liefs

Dees

Super leuk Joos!!
Goede reis naar NL en zie je vast gauw!
Dikke kus

rob kt

Hé Josine, mooi avontuur! Lijkt me leuk om je weer in 't Leidse te zien en horen. Dat laatste waarschijnlijk 't meest.
Drankje?

Rob

rob kt

Slip of the pen! Het moet natuurlijk zijn: drinkje? Josanne

Jolijn

Wereldreiziger....you're almost home! See you sunday :-) Big kisses and have a safe flight.

Marijn

Dat klinkt top! Ik wou dat ik je bijna zag..... Fijne reis!!!

Karen

Lieverd, wat leuk om je binnenkort weer te zien, en super om te lezen dat je ook je laatste weken heel hard genoten hebt, kus vanuit slovenie!!

Eva

... en nu moet je er minstens een maand aan vastplakken om ons allemaal live te ontmoeten, want verhalen zijn nóg leuker als je ze hoort ipv leest. Dus: Syl en ik hebben deze week al bij de Branding gegeten om de sfeer te proeven, en dat gaan we snel herhalen met jou erbij! Xx

Bernice

He Josanne,

Leuk om weer een verhaal van je te lezen. En je moet ook alweer naar huis...??!! Dat is inderdaad snel gegaan. Zo te lezen heb je er erg van genoten en is het een geweldige ervaring geweest.
Goede reis naar Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!