Josanne in Sydney

After-surfcamp-dip: BACK TO REALITY...

...maar het is wel heel relaxed als die realiteit Sydney is!

Het iszooo fijn om na een weekend surfen uitgeput in een bus te zitten en je te bedenken dat je naar huis gaat.Zo snel gaat dat dus, mijn nieuwe thuis is mijn kamer in Sydney.

Wat eraan vooraf ging...

Vrijdagavond vertrokken we vanuit Sydney naar Seal Rocks, een plek middenin een national park, 3 uurten Noorden vanSydney. De busreis begon al goed, na een half uur stopten we bij een bottle shopom alcohol voor tijdens de reis in te slaan. Vanaf het begin van de trip dus één groot feest!Na een korte nacht (met heeeeel veel sterren en de Milky Way, ik zal nooit vergeten hoe mooi het was) vertrokken we naar het strand van Seal Rocks voor onze eerste surflessen. Het strand en de omgeving waren echt geweldig en de surfcondities waren goed. Hoewel ik al een paar keer eerder heb gesurft, lukte het niet meteen om op te staan. Gelukkig was het gevoeltoen het wel luktezo geweldig, dat ik geen moment níet in het water wilde zijn. Ik was meteen verliefd op de sport én gebiologeerd door de golven (gister in college zag ik nog steeds golven op me afkomen...). Na een surfles in de ochtend, trip door de omgeving en een les in de middag gingen we met de bus naar Lighthouse Beach. Ook dit strand was super mooi, het uitzicht vanaf het lighthouse was betoverend! Daarna in het busje naar huis. Keihard Kings of Leon aan, geweldige muziek, zal vanaf nu altijd aan het weekend denken als ik ze hoor. Omdat iedereen uitgeput was van het surfen begon de party zaterdagavond al om 19.00u. Helemaal prima, want rond middernacht was iedereen zo dronken/ moe dat je niet anders kon dan naar bed en met het oog op een nieuwe dag surfen is dat écht wat je nodig hebt. De volgende dag om 7 uur weer rise and shine, wilde kangoeroes in je backyard spottenen erachter komen dat je je armen bijna niet meer kunt bewegen en dat je onder de blauwe plekken en schaafwonden zit... jeeh, op naar een nieuwe surfles! Deze dag waren de condities wat minder goed. De golven waren erg agressief en de stroming sterk. Op een bepaald moment werd ik ook steeds verder de zee in gezogen, gelukkig was er een cute surfinstructor in de buurt die mij kon redden ;-) (Luuc, je hebt gelijk, ik kan inderdaad niet zwemmen...). Desondanks, genoten van 'the surf' en moeite hebben met het afscheid nemen van de zee. Dan in de bus naar huis... BACK TO REALITY. Gelukkig woon ik nu even 6 maanden in Sydney en hebben ze hier prima stranden om te surfen... ik heb alweer plannen voor komend weekend!

Voor de mensen die zich afvragen of ik nog studeer (ik krijg hierover verschillende vragen en reacties), ik had maandagochtend (op het hoogtepunt vanmijn after-surfcamp-dip) een tentamen. Heb het gewoon heb gehaald, dus maak je geen zorgen...

En verder, dankjewel voor al jullie lieve reacties en mailtjes. Super leuk ook dat ik van een aantal van jullie foto's van Nederland opgestuurd krijg, altijd goed om te zien! Voor degenen die ik nog niet persoonlijk heb teruggemaild, binnenkort krijgen jullie antwoord (er is hier ook zoveel leuks te doen).

Op naar mijn volgende trip: Melbourne 11 tot 18 april!

LIEFS!

Reacties

Reacties

lies

heerlijk even wegdromen op een saaie werkdag!

Mo

Ik ga even chillend naar de hockey.. denk aan je! x

Mus

Heyy Jos,

Ik word wel een beetje jaloers op al jou leuke vrhalen.
Het is een goede werkonderbreking om jou verhalen te lezen.

Geniet nog van je tijd daar!

Kus

Anne

Joos! Wat een onwijs gave en mooie foto's!!! Kan me helemaal voorstellen dat je in een after dip zat. Echt heel leuk dat je zo je draai hebt gevonden daar!
Hier begint eindelijk de zon te schijnen, iedereen is weer blij. Afgelopen weekend hebben May en ik een feestje gegeven, die lover van je was Sjaak Afhaak op de bank. Volgende keer ben jij er ook weer bij, in juli waarschijnlijk! Wordt een frituurfeestje. Verschil moet er zijn, jij bbq's in Sidney, wij aan de bitterbal in Leiden haha.. Dikke kus

Roosje

ahh wat klinkt je weekend chill! En die foto's zijn ook weer erg leuk! ik ben me nu aan het omkleden voor Sine Regno, thema is woodstock dus heb mn pease tekens oorbellen al weer in;)
Laat je nog wel weten hoe het is!
Kuss

Roos ozz

mooi verhaal joos! heb bijna spijt dat ik niet mee was! xxx

pils

babe! De zon gaat hier ook eindelijk schijnen dus ik kan je verhaal enigszins aan :s Maar witte stranden blauwe zee en sterren aan de hemel die ontbreken hier helaas...
x!

Danielle

Hey Jo!
Ik geniet ontzettend van je verhalen en de leuke en mooie foto's! Ben wel een beetje jaloers hoor zo zittend achter m'n bureau in de FOBA! Heel veel plezier Liefs Danielle

Lijn

Surfbabe, die dip kan ik me wel voorstellen na het zien van de pics! Maar goed er moet ook gestudeerd worden natuurlijk :-) Zoals Pils al liet weten is de zon hier ook aan het schijnen en dat maakt het leven in Nederland een stuk prettiger! Werk is nog steeds helemaal leuk, heb echt een fantastische baan. Als je mensen gaat terugmailen (begrijp super goed dat je hier geen tijd voor hebt) moet je mij ook even laten weten wanneer we kunnen skypen, blijft toch leuker dan mailen of berichtjes op je facebook achterlaten! Chickie ben blij dat het zo goed met je gaat en ik je zie genieten. Dikke kus

Karen

Ha lieverd!! Zag op facebook dat je dit weekend ook weer lekker gaat surfen: wat goed! geniet en ik ga n headset regelen om ook snel een keer met je te kunnen skypen..! zoen

Mink

Joosie!Wederom een ontzettend leuk verhaal en briljante foto's! Surfkamp leek me inderdaad al helemaal iets voor jou, dus goed om te horen dat het inderdaad zo bevallen is. Moet heerlijk zijn om je doordeweeks in zo'n grote stad te begeven om vervolgens het weekend die geweldige natuur op te zoeken :) Ben jaloers. Overigens viel me wel op dat je een aardig (rood) kleurtje hebt opgelopen tijdens het baden in de zee, wel op blijven letten he?!
Hier gaat alles goed. Druk bezig geweest met huis en studie. Het huis is inmiddels goed leefbaar (op een kamer na) en dit weekend ingeluid met een feestje en zelfgemaakte zwevers --> onwijs jammer dat je er niet bij kon zijn, weet hoe gezellig je ervan wordt ;). Het tweede blijft de komende tijd nog wel druk, begin vanaf volgende maand met mijn 7 maanden durende afstudeerproject :s Anywayz, als ik mijn head-set uit een van de dozen kan vissen kunnen we eindelijk skypen! Dikke kus chica en ENJOY!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!