Josanne in Sydney

O-week achter de rug, nu gaat het studerende leven echt beginnen...

Morgen ga ik hier naar mijn eerste college en werkgroep, maar voor het begin van het studerende leven, hebben we hier eerst nog een paar dagen feest gehad: O-week...

O-week is een introductieweek voor eerstejaars en internationalestudenten van de University of Sydney, maar net zoals in Nederland profiteert eigenlijkiedere student van hetgratis eten (BBQ's), drinken en defeestjestijdens deze week. Het systeem met clubs, verenigingen en societies is wel een beetje anders dan in Nederland. Kort gezegd is hier één grote 'studentenvereniging': de University of Sydney Union (USU), waaronderallemaal (meer dan 100)kleine clubs, societies en subsvallen, zoals sportclubs, studieverenigingen en gezelligheidsclubs (bijv. winesociety, chocolatesociety,skisub, surfclub, frenchsociety, fine arts society, vegetarian society). Je moet eerst lid worden van de USU (daarbij krijg je een'Accescard' met heeeeeeel veel kortingen,jeeh, daar houden wij van)en dan kun je lid worden van verschillende clubs, welke eigenlijk vooral veel feestjes organiseren en waar je dus veel mensen kunt ontmoeten (en trouwens ook weer kortingen krijgt, haha). Roos, Paola en ik zijn woensdag langs alle verschillende standjes gelopen en zijn toen lid geworden van verschillende clubs. Ik ben lid geworden van de surfclub, fine arts society envegetarian society, Roos en Paola van de winesociety, chocolate society (ik wilde mezelf hier tegen beschermen) en skisub, waarvan ik ook weer profiteer, want ik ga dan gewoon mee naar alle feestjes!

Hilarisch evenement tijdens O-week was Sony Singstars, verschillende mensen die op het podium het spel Singstars doen en dus super vals (oké niet iedereen) uit hun dak staan te gaan om een playstation 3 te winnen. Ik heb er ook nog héél even over nagedacht om mee te doen...Verder waren er verschillendebandjes en gratis cabaretvoorstellingen waar we naar toe zijn gegaan.

Vrijdagavond was het slotfeest en Roos, Paola, Lucia en ik besloten om daarheen te gaan. De Fratelli's kwamen spelen en verder stonden er nog wat (voor mij) onbekende bandjes op het programma. Tijdens het optreden van de Fratelli's ging iedereen al behoorlijk uit zijn dak, maar tijdens het laatste optreden ging iedereen echt LOS! We stonden midden tussen allemaal mensen die echt keihard aan het springen en dansenwaren, jehad gewoon geen controle meer over je lichaam, werd alle kanten op geduwden ik dacht echt datik mijn voeten zou breken(ikdroeg slippers). Mensen gingencrowdsurfeneniedereen waszoooo bezweet, het wasecht bizar. Na 10 minuten in deze messhebben Luciaen ik ons samen door de mensenmassa heen naar buiten geperst, maar Roos en Paola hebben het gewoon het hele optreden volgehouden (echte die-hards!). Daarna nog even wat gedronken in de Marly baren daarna richting huis.

Geleerd over Australische feestjes: ze beginnen vroeg (7.30pm), iedereen gaat vet uit zijn dak met bier en rockmuziek en ze eindigen ook vroeg (12.30pm).

Verder wil ik toch ook nog even zeggen, hoewel het misschien bij jullie lezers niet in goede aarde valt..., dathet hier echt zoooo lekker weer is!

Reacties

Reacties

Mo

Ha lieve Jo,
Leuk verhaal en top foto's! Trouwens, leuke laarzen.. ze wegen alleen niet af tegen mij helm ;-). Ik ga nu de auto in, lekker tegen Amsterdam! Dat wordt lache!! We bellen snel lief. MMWWWWWWAOH! Dikke kus

Pils

Idd Joos leuk dat daar wel de zon schijnt... :(
Geniet ervan!!!
x

Lijn

Hier is het pisweer....dus mondje dicht over de zon die daar schijnt ;-) Wat een hilariteit die mensen op het podium. Hoe bedoel je voor lul staan en dat voor een playstation 3, begrijp jij het!? Heb je uitgebreid gemaild, dus voor nu: DIKKE KUS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!