Josanne in Sydney

Here comes the sun...

'Any time in Sydney is a good time, but don't be fooled into thinking that it's eternally sunny and hot...',helaas is deze eerste zin van mijn LonelyPlanet is zooo waar (week 1 was rainy and cold)!Maaaar... afgelopen weekwerd het zonnig en warmenben ik naar het strand (Bondi beach)geweest (zie foto's)! Het strand is ongeveer een uurtje vanaf mijn huis (met de trein en bus) en geeft je het gevoel alsof je ergens buiten Sydneyop vakantie bent, omdat het zo ontzettend anders is dat het centrum van de stad.

Verder heeft de afgelopen week vooral in het teken gestaan van de oriëntatie voor internationale studenten. Maandag en dinsdag werden er de hele dag presentaties gegeven over van alles wat je moet weten over Sydney. Dit was soms echt hilarisch, die Aussies zijn zo onwijs op regels etc. (volgens mij zijn ze hier nog banger dan in de VS om aangeklaagd te worden), dat je natuurlijk precies moet weten hoe je de bus instapt (en hoe niet, waarvoor je dan een boete krijgt), op welke voetpaden je op de campus het beste niet kan lopen (het zou er best eens gevaarlijk kunnen zijn) en hoe groot de kans is dat je door een haai aangevallen wordt (het schijnt best mee te vallen).In ieder geval, het belangrijkste is dat ik ben ingeschreven voor verschillende vakken en dat ik nog mag veranderen tot en met de tweede studieweek. Verder hebben we veel feestjes (vooral BBQ's) en bijeenkomsten voorinternationale studenten op het programma. Roos en ik gaan gewoon overal naartoe en slepen Jane en Anna mee. Hierdoor ontmoet je heel veel mensen, wat echt onwijs leuk is. Het is best grappig (en natuurlijk logisch)hoe elke internationale student het leuk vindt om af te spreken en dingen samen te doen. Ook hebben we al gesproken met locals die een exchange gaan doen naar Nederland en daarover met ons wilden kletsen.

Gisteren ben ik weermet Roos, Jane, Anna en Lucia naar Circular Quay (Opera House etc.)geweest, de sfeer daar spreekt me heel erg aan. Het is er druk en touristy, maar het is zo overweldigend om daar te zijn, je voelt je dan echt in Sydney! Én we hebben op de trappen van het Opera House Fish & Chips gegeten, wat echt top was (het uitzicht is geweldig, foto's volgen nog, mijn batterij was op). Vanavond gaan we met elkaar uit opKing's Cross (en misschien nog wat andere nieuwe matties).

Omdat ik natuurlijk in Australië ben, het land met de meest sportieve attitude van de wereld (maar ook het land met het meeste overgewicht, gek genoeg),heb ik een sportkaart gekocht. Hiermee kanik onbeperktmeedoen met groepslessen(zoals Yoga, Pilates, Bodypump) en gebruikmaken van de fitness, cardioruimte en het zwembad. Voordat je gaan beginnen met sporten krijg je een soort assessment waarbij ze gaanmeten hoe fit, soepel en sterk je bent enkun je jezelf doelen stellen voor de komende periode. Deze ga ikmaandag doen en ik heb gehoord dat het best pittig is (toch Roos ;-))? Ik heb al welge-yoga-t en ge-pilates-t, was top. Hopelijk ga ik het een beetje volhouden, maar in iedergeval heb ik hier een roomie (Roos), die mij waarschijnlijk wel gaatstimuleren om gewoon te gaan (zij is een sportaddict).

Als laatste nog even een stukje over mijnkamer! Ik woon hier nu vier dagen en het isvolgens mij helemaal top. Het is een huis met6 internationale studenten en backpackers,naast Roos en mij wonen er nog een Ierse, Engelse, Italiaanse en een Rus. De kamer is groot en lichten ik kan er met mijn eigen spulletjes echt wat van maken.Ben nog niet echt bezig geweest met het ophangen van foto's etc., dusop de foto's is het nog een beetje saai en wit (op zich hoe mijn kamer thuis ook is, haha, Roos vond het al helemaal mijn ding).

Hoop dat het in Nederlandook goed gaat! Als ik me af en toe arelaxed voel, dan bedenk ik gewoon dat het in Leiden net zo is als altijd en dus saai (of in ieder geval veeeel saaier dan hier) en dat jullie de enige echte reden zijn om hier niet te zijn en ja... er zijn misschien wel honderd redenen om hier wel te zijn! Dat betekent niet dat ik jullie niet mis, ik vind het dan ook echt super om van jullie te horen via mijn site en mail. Dankjulliewel voor al jullie reacties!

Liefs, Joos

Reacties

Reacties

lies

hey schat,
Wow wow wow geweldig :-) Ben benieuwd hoe je je vakken vindt? Welke vakken ga je ook alweer volgen ;-) VOlgens mij heb je je matties al gevonden en genoeg internationale studenten om er echt een top tijd van te maken! Hier idd alles hetzelfde, koud, regen en klein hahaha

hele dikke kus Lies

Steef

Joosje, wat een mooi verhaal weer! Heb je alle regels goed opgeslagen? Haha! Je bbq's, het strand en je fotos maken me helemaal jaloers! Hier is het inderdaad gewoon en saai. Snel een keertje skypen?
liefs Steef

Karen

ha lief, wat n superleuk en één al positief verhaal om te lezen (behalve de regels voor de bus dan ;), krijg helemaal zin om ook in sydney te gaan studeren. Zeker na het zien van je foto's...Niet vergeten om alles wat je opvalt op te schrijven in n dagboekje ofzo dat is zooo leuk om later terug te lezen!! De strand foto's maakt me natuurlijk jalours, lekker bruin koppie! Ik was gisteren n dagje boarden in Winterberg, maar daar geen zon. maar wel prima sneeuw voor n dagje. Je kamer is echt mooi, dus snel de vervolg foto's online zetten als je project wat gevorderd is. Doen ze trouwens in Australie ook aan carnaval? Have fun dit weekend en laat weten hoe je vaken zijn!
zoen kaar

Jo

Josie, wat een heerlijk leven heb jij daar! Hier is het inderdaad heel saai en somber.....pff wish I was there! Blijf die positive feeling goed vasthouden, want jij hebt het daar TOP! Leuk om te zien dat je met de girls zoveel onderneemt. Die BBQ's zien er bijzonder gaaf uit. Toen ik in New York een bezoek bracht aan Yale hadden ze ook een BBQ. Je hebt daar een bepaald beeld van, door de High School films, en dan sta je er nu gewoon zelf tussen. Je moet je kamertje nog wel wat gezelliger maken hoor ;-)
Ik mijn eerste weekje bij de Beurs erop zitten. Super veel gedaan en geleerd. Ben er helemaal blij mee! Net terug van een weekendje chillen bij mijn ouders. Zo maar eens mijn hardloop outfit aantrekken en dan een rondje singel! Jaja, door jouw verhalen over pilates lesjes, krijg ik de kriebels!
Lieverd, snel weer skypen....moet je met je laptop je kamertje nog maar goed laten zien. Dikke kus en succes op de Uni.

Mink

Joos! Wat klinkt je verhaal goed en zijn je foto's leuk. Ik heb altijd al aan zo'n uni willen studeren waar het gebouw er uitziet als een middeleeuws kasteel en het gras met de hand geknipt lijkt te worden! De plaatjes zien er fantastisch uit, lekker met je mede-studenten in de pauze op het gras chillen (doet me erg denken aan Amerikaanse high-school movies). Verder ziet je kamer er meer dan prima uit en lijk je het erg gezellig te hebben met je new friends (dus idd beter dan in Leiden!). Blijf genieten! Hier alles oke. Nog één weekje hard knallen, dan verhuizen en een maandje alles wat rustiger aan doen :)

Binnenkort een keer skypen?

Xz Mink

daddy Jos

Ik ben net terug uit Kenia. Is erg leuk geweest.
Jij gaat ook lekker, genieten dus. kusjes Jos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!