Josanne in Sydney

Me, my new best friends and I

Hi there!

Week 1 is bijna voorbij... het was een topweek. Zoveel gedaan, ik zal bij het begin beginnen. De middag na mijn aankomstheb ik een beetje in de buurt rondgelopen, wat spulletjes gekocht en geslapen (daar zijn de 'My first day in Sydney' foto's van).'S avondsben ik metRobert, Liam (Roberts neef),Jane (Roberts goddaughter)uiteten geweest in Newtown, een suburb van Sydney met allerlei verschillende internationale restaurantjes.

De volgende dag ben ik begonnen metmijn househunt en in de middag heb ik met Jane over hetuniversiteitsterrein gelopen, wat echt super mooi is. Hetis één groot terrein (super anders dus dan inNederland) met verschillende faculteiten (oude en nieuwe gebouwen en dus ookverschillende soorten architectuur), sportvelden, parken (met super chille ligstoelen als het hier nog eens mooi weer wordt...), café's en winkeltjes. Jane woont heel dichtbij de universiteit, dus na de tour ben ik met haar mee naar huis gegaan. Ze woont in een fantastisch huis, een typisch Victoriaans 'terracehouse', in een super leuke wijk. Werd meteen verliefd ophet huis én de wijk, dus wistmeteen waar ik voor mijn househunthet beste naar kon zoeken op het internet. Jane deelt het huis met twee vrienden van de middelbare school, Max en Anna, en 's avonds hebben we met elkaar gegeten.

Een kamer bemachtigen bleek niet zo simpel te zijn als de Universiteit Leiden had verteld. Toen er een speciaal college voor internationale studenten was over 'housing', ben ik daar dus meteen naar toegegaan (organised als ik ben). Het college was niet echt heel 'helpfull'. Ze probeerden ons een beter gevoel te geven over het vinden van een goede accomodatie, maar eigenlijk maakten ze het alleen maar erger. De dagen die volgenden heb ik dus ook verhit en gestresst achter mijn computer gezeten. Als je mensen mailt over een kamer krijg jegeen reacitie en als je belt zijn de meeste kamers'already taken'.Wel kunnen regelen om twee kamers te bekijken. De eerste twee kamers die ik heb gezocht waren zoooo verschrikkelijk, dat ik er niet over dacht om daar te gaan wonen. Het klinkt misschien verwend, maar ze waren beide viezig, oud, op slechte locaties en de 'feel' was gewoon niet goed. Gelukkig kon Anna mij opvrolijken en motiveren om verder te zoeken, wantde derde kamer bleek een 'catch'.De kameris groot, op een goede spot,gemeubileerd (kingsize bed), heeft een schoonmaakster en wordt op dit moment opnieuw geschilderd. Ditbetekent dat ik woensdag of donderdag ga verhuizen naar mijn eigen kamer inNewtown, Sydney! Adresgegevens zullen volgen.

Verder heb ik de hele week doorgebracht met my new best friends Anna en Jane. Ze nemen me overal mee naar toe en zijn super gastvrij. Ik heb de hele week bij hun gechilled en gegeten. Donderdagavond zijn we naar Circular Quay geweest, de plek waar 'The Opera House' en de 'Harbour Bridge' zijn. Het uitzicht vanaf het station is echt amazing (zie de foto's), waarschijnlijk het beste uitzicht vanaf een treinstationvan de hele wereld. Vrijdagavond samen chillen (en huizen zoeken) en zaterdagavond zijn we uitgeweest. Echt heel leuk om hier uit te gaan. We zijn naar 'Sydneys Artfactory' geweest, als iemand het wil googlen. Vandaag geshopt in de 'City' (nog niets gekocht, haha) en nu even een avondje thuis eten met Liam.

Grappige feitjes:

Alle meisjes hiergaan uit in meisjesachtige jurkjes met hakjes (zooooveel schoenwinkels met 3 verdiepingen pumps, voor de schoenlovers!!!). Verder hebben ze allemaal nagelak op hun teen en vingernagels, ze zien er (bijna) allemaal heel stylish uit.

De bussen hier komen niet op tijd of komen gewoon niet, nu beetje jammer, maarmisschien denk ik er over een paar maanden wel anders over en ben ik totally relaxed...

Morgen orientatie op de uni en Roos komt aan in Sydney (MNBF Anna haalt haar op, Aussies zijn zooo relaxed en gastvrij), zin in! Jullie horen snel weer van me.

Liefs!

Reacties

Reacties

Pils

babe! wat fijn om je zo enthousiast te horen! ben blij dat je je meteen een beetje thuis kunt voelen en nieuwe matties heb gevonden...
dikke kus

Lies

Joosje, wat klinkt dat allemaal leuk! Ik ben dol op pumps :-) Ik wil naar Sydney haha. Hoe je dat univ terrein uitlegt denk ik aan USA, ook heel groot, mooi! Succes met verhuizen en hou ons op de hoogte! Leuk dat je je goed ontvangen voelt! Ben jaloers! Liefs

Lijn

Josie, NBF's, een home, en zoveel enthousiasme...sounds great! Tja, in New York liepen de girlies er ook allemaal zo bij. Voor je het weet heb je ook nagellak op je tenen en nagels, haha! Hier op de Kaiser gaat alles goed...niet te vergelijken met wat jij allemaal voor indrukken opdoet, maar ja! Vrijdag huisdiner gehad, Rap Zuid goes las Vegas was het thema. Super mooi feestje en ook nog goed los gegaan op de club. Maandag cordial eten bij jullie, maar dan ben je er niet! Gek hoor. Blijf jij maar goed genieten en talk soon. Dikke kus

An

Josje! Wat een avonturen!!! Klinkt erg cool en zo te lezen zit de Engelse slang er al goed in ('the feel', 'catch'..haha supermooi!). Slecht nieuw wat het hockeyfront betreft: onze coach heeft ons verlaten om heren 1 van Spirit te gaan coachen! Echt hard... teamweekend was trouwens helemaal geslaagd. Lekker chillen en genieten daar en een dikke x

Mo

Joosie!

Foto's zien er goed uit! Staat er verdomd goed op elke keer! Je nieuwe matties zien er ook stylish uit, kortom hartstikke leuk! Wij verloren van KZ, helasly! Nou toedeloe en tot later!
X

Anne Margreet

Hoi Joos, fijn dat je verhaal zo enthousiast is!! Prima dat je nieuwe maatjes hebt die je met alles willen helpen. 't Gaat helemaal goedkomen!! En dan ook nog een nieuw huis..... Super! dikke kus

Karen

Heey lief!! wat n gezellig verhaal! En wie wil jou nu niet als NBF adopteren ;) snel foto's erop zetten van je nieuwe kamer als je die hebt! Bij mij weinig nieuws, gisteren geshopt met mn zusje en vrijdag n dagje snowboarden in Winterberg (blijf zeer blij met de arbeidsvoorwaarden van een ambtenaar !)xx

Emmmmmm

Cheers mate, klinkt goed.

TTYS, OFB (Old Best Friend...)

Jaan

Fantastisch :) Universiteitsterrein was ook zo in Stellenbosch, denk dat NL gewoon de vreemde eend in de bijt is...En die pumps....! Mijn maat is 37,5 mocht je nou heel toevallig denken en geld over hebben ;)
kus

Mink

Een relaxte kamer, wat fijn! Dat is in ieder geval één hele grote zorg minder :) Nu kan het genieten dus écht beginnen....Keep us posted!Dikke zoen, Mink

Steef

He Joosje!
Wat relaxed dat je al meteen een kamer hebt gevonden! goed man! Hoop dat je je daar snel een beetje thuis voelt, de verhalen klinken iig super! Keep us posted!
Dikke kus

Onno

Joos,

Je bent aardig bezig zo te lezen! Doe je goed! Die foto's zien er ook gelikt uit!

Geniet ervan!

x Onno

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!