Josanne in Sydney

Departure & arrival

Een klein beetje spanning voor het vertrekbegonzondagochtend vroeg. Luuc heeft mijn koffer (her)ingepakt (daar blijken mannen toch beter in ofzo) én weer uitgepakt, omdat het ding 10 kg te zwaar bleek te zijn... vervolgens richting Leiderdorp om de laatste middag chillend bij mijn ouders door te brengen. Hier had ik al een kleine peptalk nodig, maar over het algemeen was ik best steady. Op schiphol begon de pret. Het afscheid van mijn ouders,Mo, Jeroen, Marierose en Niels(die vertrokken iets eerder naar huis dan ik door de douane) was al even pittig, maar bij de douane was er niets meer over van mijn stoere image bij het afscheid van Lijn, Em en Luuc. Ik vond het echt zó rot om weg te moeten gaan, maar je weet ook ergens dat je er al 6 maanden naar toe geleefd en heel erg zin in hebt.

Nog eventjes bellen met het thuisfronten toen een mattie bij de gate gezocht om mee te kletsen (een heel aardig meisje wat haar vriendje ging opzoeken in Melbourne). In het vliegtuig bleek ik 2,5 stoel voor mij alleen te hebben en wederom een gesprekspartner, een meisje die mij probeerde (en er redelijk goed in slaagde) helemaal zin te laten krijgen in mijn reis (mét zelf 8 maanden Melbourne achter de rug, incl. een vriendje thuis, die nu haar Australische vrienden van toen ging opzoeken). De reis was best wel chill, weinig geslapen en gegeten alleen (geen vegamaaltijden), maar dat hoort er een beetje bij. Op Seoul airport bij de Starbucks gehangen (met mijn twee nieuwe vrienden) en geprobeerd met de payphone naar huis te bellen (het is uiteindelijk gelukt, maar vraag niet hoe, hè mam?). Toen begon de reis naar Sydney. Het vliegtuig was dit keer overvol en wel met alleeeeen maar Aziaten. Weer zat ik naast een meisje van mijn leeftijd (een Koreaanse) en we hebben veel gekletst, bijv. over studeren in Sydney, Sex and the city (bij ons beiden favoriet) en cultuurverschillen. Deze nacht weer niet veel geslapen. We hadden veel turbulentie waar ik iedere keer wakker van werd (en uiteindelijk heel misselijk, maar dat is een ander verhaal). We hadden een happy landing en ik werd door Robert opgewacht in de aankomsthal.

Nu ben ik in het appartement van Robert en Wendy. Ze zijn echt enorm gastvrij. Ik heb een eigen kamer, een buskaart, de internetnetwerkcode, eten, drinkenen tips voor een rondje lopen van ze gehad.Robert en Wendy zijn op dit momentbeiden weg. Vanavond komt Jane(dochter van vrienden van Robert) hierheen en gaan we met zi'n drieën uit eten. Vanmiddag ga ik denk ik een rondje lopen, even slapen en alvast wat kamers kijken op internet, waar ik misschien morgen wel naar kan gaan kijken.

Dat was een korte update van mijn laatste 36 uur, TTYS!

Liefs,

Josanne

Reacties

Reacties

Lies

Hey Joos, Goed te horen dat je veilig bent aangekomen!!!! En nu lekker alles bekijken!! Hele dikke kus en ik weet zeker dat je heel erg gaat genieten!!!!!! Hoorde van Lijn gister al bij het eten, dat het afscheid pittig was. Kijk uit naar je nieuwe avonturen verhaal :-) Liefs

Max

Joosje!! Blij dat je goed in het verre Aussie zit!! Heeeeel cool! Heb je sabine al gevonden op mn facebook?? Enjoy! liefs

Annelien

Hoef je chinatown in elk geval niet meer te bezoeken daar in Sydney ;). Succes met de kamerjacht, X

Karen

ha lief!! Ik was al zo verbaasd dat je zo steady klonk aan de telefoon zondag haha. Klinkt allemaal helemaal goed geregeld met je vliegtuigvrienden en je huisje....Succes met de kamerjacht en geniet! zoen

Jaan

Mooie pics lief! Ziet er fantastisch uit en jaaaaa....ik ben JALOERS :) Succes met huizenjacht, kijk uit naar je volgende verhaal. Kus

Marijn

Fijn om te horen dat je goed ben aangekomen. Succes met de huizenjacht!!!

xxxx

Lijn

Josie, wat ben je toch een stoer wijf dat je dit avontuur bent aangegaan. Super fijn je gister op msn gesproken te hebben...snel weer! Ga nu je foto's bekijken, leuk om te zien wat je de eerste dag allemaal gezien hebt. Voelt natuurlijk nu allemaal nog een beetje gek, maar believe me, dat gaat veranderen. Je bent er nu...ENJOY! Dikke kus

Anne

Joos! Leuk om je eerste verhaal te lezen! Fijn ook dat je goed aangekomen bent. Foto's zien er goed uit! Nu nog een zonnetje.. Mar zit nu ook in Australie en hoor alleen maar goede verhalen, komt dus vast helemaal goed :) Hoop dat je snel een kamer vindt! Have fun! Kus

Motje

Liefste zusje!

Ook hier maar even een berichtje achterlaten. Leuk verhaaltje!!! Ik hoop dat ik gauw even met je kan skypen, ik wil anders ook snachts hoor!!
DIKKE KUSS!

Eefje

Heeey Joosie!! (ik doe maar gewoon alsof ik tot de intimi behoor die je naam mogen afkorten ;) )

Wat spannend allemaal!! Kan me voorstellen dat het even droevig is bij het afscheid, maar nu ga je wel gewoon een super mooi avontuur tegemoet. Echt heel veel plezier komende tijd en succes uiteraard bij het zoeken naar een appartementje. Ben jaloers hoor!
xjes

Steef

Wat fijn dat je goed bent aangekomen Joos! Afscheid nemen is nooit leuk, maar vanaf nu kun je lekker gaan genieten! Hier hebben we natte sneeuw en regen, heel jaloers op jou dus, have fun! Hoop dat je snel een leuke kamer hebt.

Liefs

saar

Chille pics wijfie. Ben nu al benieuwd wat je de aankomende tijd aan ons gaat schrijven en laat zien aan foto's! Have fun daar meisje, echt tof dat je daar zit.

Liefs

Mink

Ha chica! Klinkt als een zeer vermoeiende reis :s Gelukkig zal je verblijf daar het dubbel en DWARS goedmaken. Ik kijk uit naar je 'echte' Australische belevenissen! Dikke kus en enjoy! Mink

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!