Josanne in Sydney

Alweer meer dan een maand in Sydney... de tijd vliegt!

Lieve allemaal!

Hier weer een update vanuit Sydney! Heb zoveel gedaan de afgelopen weken, zal het kort proberen samen te vatten!

Het belangrijkste (ahum) is natuurlijk dat ik ben begonnen met studeren... de eerste week heb ik verschillende vakken gevolgd waarvan ikde leukste heb uitgekozen om de komende maanden te gaan doen. Voor de geïntereerden (heb al meerdere mailtjes gehad met de vraag WAT ik hier nou eigenlijk ging studeren): 'Human Resource Processes', 'People & Organisations' en 'Management & Organisations', allemaal in de richting van het onderzoek naar verschillende processen binnen organisaties en het gedrag van mensenin organisaties. Tot nu toe leuk!De werkdruk is hieralleen een beetje anders dan in Leiden... veel verschillendeassignments, tussentijdse tests enpresentaties.

Naast studeren zijn er ook wat (lees: veel) feestjes! Zoals:een tapasavond (georganiseerd door de WineSociety, waar ik inmiddels ook lid vanben)met onbeperkt sangria, heel veel lekkere tapas en flamengo dansers. Maar ook een verjaardag/ poolpartyop de rooftop van een apartementencomplex, met uitzicht over de City. Het is helemaal niet te bedoeling om jullie jaloers te maken, maar heb ook nog twee housewarmings, (nog) twee verjaardagen, Mardi Gras (dé gay-parade van Sydney, zie foto's)en hét zomerfeest op de uni meegepakt... erg veel leuke dingen te doen dus!

Na een paar weken studeren en feestjes hebben we nu een grote groep met allemaal internationale studenten bij elkaar (en ook wat Ozzies). Iedereen ontmoet steeds weer nieuwe mensen, welke weer meekomen naar feestjes en activiteiten en zo wordt de groep steeds groter, super leuk: the more the merrier! Met de meisjes hebben we een vaste avond dat we met elkaar gaan eten (de maandagavond, ik hou hier het cordialeten in ere!), elke week bij iemand anders thuis.

Wat super relaxed is, is dat ik een fiets heb gevonden! Heb geprobeerd er via internet éénte kopen, maar dat ging niet zo soepel... deze stond gewoon te koop op het strand! Chill hoor, zo leer ik de stad veel beter kennen en hoef ik niet altijd te lopen of het openbaar vervoer te gebruiken. Heb ook een (superlelijke) helm gescoord, dat is hier verplicht en dat is niet zo raar ook, want ze rijden hier als gekken (en er zijn geen fietspaden)!

Voor de mensen die zich nog zorgen maken over of ik het hier naar mijn zin heb... ik zat gister op de ferry naar Manly beach, welke vertrekt vanuit Sydney Harbour (bij het Opera House en de Harbour Bridge, zie de foto's), de skyline van de stad was zooo indrukwekkend dat ikeen ultiem geluksgevoel kreeg. Het is zo gaaf dat ik de kans heb gekregen hier in Sydney te studeren, ik geniet er 200% van!

LIEFS!

Reacties

Reacties

Caroline (Mus)

Heyy Jos,

Wat goed dat je het zo leuk hebt daar!
Hier in Nederland is alles goed hoor, maar we missen je wel heel erg op het veld.

GA lekker van je tijd daar genieten en we zien je snel weer!

Dikke kus Mus

annelien

voelde jij je ook net een Duitser in het begin met je helmpje op? ik heb inmiddels maar bedacht dat het extreem cool staat (en een stuk veiliger ;))

klint goed! cheers

Lies

Lieve Joos,

Moet zeggen: BEN SOWIESO HEEL ERG JALOERS! haha Heerlijk die foto's met een prachtige skyline, zon, strand en feestjes! En moet zeggen dat de vakken ook heel interessant klinken! Leuk ook je verkleedoutfit! Geniet lekker schat en hou jij het cordialeten maar in ere daar doen wij het hier! Missen je! Veel liefs kus

Mo

Joosie! Goede zaken daarzo hoor, en leuke foto's! Lekker veel, haha! Mama's verjaardag was erg leuk, veel mensen en erg gezellig. We skypennnnnnn!

X

Hanneke

Hoi joos! Leuk om je verhalen te lezen en vooral je foto's te zien! Veel plezier!
kus,
Hanneke

Daddy Jos

Enjoy....... kisses Jos

Dees

Hee lieve Joossie,
Klinkt goed allemaal! Super gaaf!
Geniet lekker van alle feestjes, het land en het studeren.
Dikkeeee zoenen vanuit Leiderdorp.

Roosje

Hee Joos, Klinkt echt goed allemaal.. Hier helaas wolken, dus ben ook echt jaloers op je strand foto's!
Kuss

Anne&May

He Joos!! Gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Foto's zien er ook erggg goed uit! Hier breekt de zon maar af en toe door.. Vandaag met mn goede gedrag allstars aan gedaan en een dunne jas, maar dat was iets te enthousiast :) Lucas heeft van de week bij ons gegeten, wist je waarschijnlijk al. Was gezellig! Die arme jongen is zometeen helemaal alleen, ook zonder Daan haha.. Nou we zullen m af en toe wel een agv'tje voorzetten ipv Spiek elke keer ;) Zijn benieuwd naar je volgende verhalen! Heel leuk om op de hoogte te blijven. Dikke kus van ons

Ann

Jos!!
goed om weer van je te horen, ben blij dat je het zo naar je zin hebt :) Maar zoals Mus al schreef, missen we je op het hockeyveld, ga je daar eigenlijk nog hockeyen? We staan nog steeds 2e maar hebben zondag helaas met 2-0 van groen geel verloren (die staan 1e..).. Enne weet je wat leuk is? Ik ga in september/oktober ook naar Australie!! Tegen die tijd moet je maar even wat goede adresjes/tips/do's/dont's/enz doorgeven, liefs!

max

Leukleukleukleukleukleuk!!!

Lijn

Joosje! Die laatste zin maakt indruk, wat fijn te lezen dat je zo'n goed gevoel hebt! Ik dacht ook gelijk terug aan mijn fantastische tijd in het buitenland. Wow, kreeg echt even heimwee. En deel het gevoel volledig! Gaaf dat je een fiets hebt weten te scoren en zo de stad op een andere manier begint te ontdekken. Ik word echt extreem jaloers van je verhalen. Alle nieuwe dingen die je meemaakt, ervaart, ziet, voelt etc. Als je straks weer thuis bent en je denkt terug aan je Sydney tijd zal er een grote glimlach om je gezicht verschijnen. Las bij Annelien over je surf trip....veel foto's maken! Wil jou wel eens zien gaan op die golven. Hier schijnt de zon gelukkig ook. Ben nu even bij mijn ouders en zit met mijn neus in de Bali boekjes. Over drie weken zit ik lekker daar. SUPER veel zin in! Ben heel erg benieuwd hoe ik Bali ga ervaren. Is natuurlijk een compleet andere wereld dan New York. Daarna wil ik wel echt gaan sparen om daar nog een weekje naartoe te kunnen. Verder ga ik komende week mijn brief naar de makelaar opsturen. Hopelijk komt er snel een mail van mij dat ik iets in Amsterdam gevonden heb. Merk trouwens dat het echt lastig is om een skype date te plannen. Het tijdsverschil en ons drukke bestaan maakt het er niet makkelijker op. Nu ervaar ik het pas hoe het is om contact te hebben met iemand die in het buitenland zit. Haha, je kan beter daar zijn! Heb de komende tijd geen laptop. Had eventjes die van mijn broertje te leen, maar die heeft een vriend van hem weer nodig. Mijn laptop gaan ze maken en hopelijk heb ik die snel weer terug. Dan ga ik gelijk skype installeren en gaan we het nog een keer proberen. Keep up the good work en talk soon. Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!